Obóz tenisowy nad Jeziorem Garda 2022

10 września 2022 wyruszyliśmy w naszą tenisową podróż nad włoskie Jezioro Garda. Ta data zostanie na długo zapamiętana w historii polskiego tenisa, nie tylko ze względu na rozpoczęcie naszego obozu tenisowego 😉 Ale o tym w dalszej części 🙂 Był to nasz inauguracyjny event w tym pięknym miejscu i wiemy już, że będziemy je odwiedzać co roku. Niedługo przed nami odpoczywała tam sama Iga Świątek 🙂

Ekipa “gardziańska”

Do Italii udaliśmy się lotami z: Krakowa, Warszawy i Wrocławia, a kilka osób dotarło samochodami. Cała nasza ekipa liczyła 36 osób i… pieska 🙂 Loty z Krakowa i Wrocławia były w pierwszej połowie dnia, więc lądowaliśmy w Bergamo o podobnej porze. Z lotniska pojechaliśmy samochodami prosto do ośrodka Pineta Campi. Spieszyliśmy się, bowiem nasi siatkarze rozgrywali właśnie półfinałowe starcie Mistrzostw Świata z Brazylią. Po drodze jeszcze szybkie zakupy i dotarliśmy na tie-break’a. Polacy wygrali, więc szybko była okazja do świętowania, a największe sportowe emocje tego dnia były dopiero przed nami 🙂 O godz. 22:00 naszego czasu Iga rozpoczęła finałowy mecz US OPEN z Ons Jabeur. Zgromadziliśmy się ponownie przed TV i głośno dopingowaliśmy Igę. Nie obyło się bez stresu, ale mecz zakończony wielkim sukcesem. Obóz rozpoczęty w znakomitych nastrojach 🙂 W nocy dołączyła do nas ekipa warszawska, która mecz oglądała na lotnisku w Bergamo. Kolejnego dnia wszyscy natchnięci sukcesem Igi, z rakietami w rękach udaliśmy się na pierwszy trening.

Hotel Pineta Campi

Nad Jeziorem Garda jest mnóstwo ośrodków z kortami tenisowymi. W samej miejscowości Tremosine, w której mieszkaliśmy jest ich kilka. My przebywaliśmy w Pineta Campi. Do dyspozycji mieliśmy kilka apartamentów, a hotelowa restauracja codziennie raczyła nas pysznymi śniadaniami i obiadokolacjami. Z apartamentów i restauracji rozlega się cudowny widok na Jezioro Garda. Na terenie ośrodka znajduje się 12 kortów ziemnych, na których codziennie trenowaliśmy. Korty są świetnie przygotowane, gospodarze obiektu przez cały czas dbali o jak najlepszy stan nawierzchni. Ponadto przez cały pobyt mogliśmy korzystać z siłowni i basenów (zewnętrzny i kryty).

Treningi i Relaksmisja Open

Codziennie w godzinach porannych intensywnie trenowaliśmy pod okiem naszych trenerów: Mateusza Stawowiaka i Michała Bogdańskiego. Gościnnie trenował nas też kilka razy lokalny coach – Davide. Jeśli mieliśmy mało tenisa to popołudniami rozgrywaliśmy sparingi.

Pod koniec obozu odbył się tradycyjnie nasz turniej – Relaksmisja Open, w kategoriach: damskiej i męskiej. Mecze graliśmy od rana do wieczora, finały odbyły się na kortach centralnych, przy sztucznym świetle. Zarówno mecze grupowe jak i spotkania fazy play-off stały na bardzo wysokim poziomie. W kategorii pań spotkały się w finale Ania Fedenko i Gabi Kołcz, a wśród panów Bartek Nowojski i Kuba Wesołowski. Oba mecze były rozgrywane równocześnie, a na trybunach zasiadł komplet widzów 🙂 Zwycięzcami Relaksmisja Open nad Jeziorem Garda zostali Ania Fedenko i Bartek Nowojski. Po meczach nie zabrakło sesji zdjęciowej i autografowej 🙂 Po kolacji odbyło się uroczyste wręczenie nagród.

Pozatenisowe atrakcje

Okolice Jeziora Gardy są idealną opcją dla osób, które lubią aktywnie spędzać czas. Koniecznie trzeba się tutaj wybrać na wycieczkę rowerową. Kilka z nich zaliczyliśmy. Dotarliśmy na rowerach m.in. do miasteczek: Limone i Riva del Garda. Obowiązkowo pojechaliśmy też pięknym szlakiem – Ponale.

Ponadto płynęliśmy statkiem do Malcesine, gdzie podziwialiśmy piękne, średniowieczne miasteczka z odrestaurowanymi kamieniczkami, placami i portem rybackim. Zwiedzaliśmy też Lago di Tenno i Canale di Tenno, pojechaliśmy kolejką na wzgórze Monte Baldo, z którego rozlegają się śliczne widoki na Alpy i jezioro, a także wspięliśmy się na górę Bestone.

Poczytaj sobie...

Relacje z wyjazdów

Sunshine Double 2018

Zabieramy Was znów na daleką wyprawę, ale tym razem na zachód. Marzec

Polecamy wyjazd:

Słońce Kalifornii i plaże Florydy do tego tenis z najwyższej półki, helikoptery, piękne plaże i zakupy w outletach